Leírás
A Karak egy moduláris dungeon crawler társasjáték, amelyben a játékosok hat különböző hős közül választhatnak, mindegyikük egyedi képességekkel rendelkezik, amelyek lehetővé teszik, hogy különböző taktikákat alkalmazzanak a játék során. A játékosok célja, hogy felfedezzék a kazamata rejtélyeit, kincseket szerezzenek, és legyőzzék a különböző szörnyeket, köztük a végső ellenfelet, a sárkányt. A kazamata minden egyes szobáját véletlenszerűen húzzák a játékosok, így a játéktér minden alkalommal másképp alakul, ami fokozza a felfedezés élményét és az újrajátszhatóságot.
A játékmenet kockadobásra épül: a játékosok két hatoldalú kockával dobnak, hogy megtudják, legyőzik-e az adott szobában lévő szörnyet. Ha a dobásuk meghaladja a szörny életerőpontjait, legyőzik a szörnyet, és megszerzik annak kincsét, amely lehet egy kulcs, varázslat vagy fegyver. Ezek az eszközök fontosak lesznek a sárkány elleni végső összecsapás során, ahol a játékosoknak össze kell gyűjteniük elég erőt ahhoz, hogy megküzdjenek vele. A harc során a fegyverek és varázslatok további bónuszpontokat adnak a dobáshoz, így segítve a játékosokat a nehezebb ellenfelek legyőzésében.
A játék könnyen tanulható és gyorsan játszható, így tökéletes választás családoknak és gyerekeknek. A különböző karakterek és a moduláris pálya révén minden játék más élményt nyújt. A Karak játéka egyszerre kooperatív és kompetitív, hiszen bár a játékosok közösen fedezik fel a kazamatát, a végén az nyer, aki a legtöbb kincset gyűjtötte össze.
Ajánlott korosztály: 7 éves kortól
Játékosok száma: 2-5 fő
Játékidő: 45 perc
A doboz tartalma:
- 80 térképlapka
- 6 hősfigura-talppal
- 6 hőskártya
- 5 hőstábla
- 30 életjelző
- 1 szék a szörny- és kincsjelzőknek
- 43 szörnyjelző
- 10 lelakatolt láda-jelző
- 2 dobókocka
- 1 átokjelző
- 1 szabálykönyv